Webbinarium PU 360: Är det för mycket verkstad och för lite god teori när vi arbetar med utveckling på våra lärosäten?

Webbinarium PU 360 – är ett forum där Niklas Brinkfeldt och Oskar Gedda möter erfarna gäster och diskuterar tankar och erfarenheter kopplat till rollen pedagogisk utvecklare. Vi har ett samtal i upp till 60 min om allt som just då känns relevant och viktigt för ämnet och deltagare.

Titel: Uppdraget pedagogisk utvecklare  – hur rimmar det med den utvecklingsambition som ständigt finns och som brutalt accelererats av pandemi och dess efterverkningar. Detta med mera ska vi diskutera med Torgny Roxå. Andra frågor som vi vill passa på att diskutera med Torgny handlar om pedagogiska utvecklares kompetens och hur han upplevt förväntningar på rollen under sin tid. Vad skulle du vilja beröra i ett samtal med Torgny?

Tid: 1 februari kl 15.00

Länk för deltagande:  [https://umu.zoom.us/j/64692760002]

Välkomna till ett engagerat samtal om rollen pedagogisk utvecklare i historisk och dagsaktuell belysning och en lagom uppvärmning till årets Swednetkonferens den 3-4 februari.

 

 

Varmt välkomna

Oskar Gedda och Niklas Brinkfeldt med gäst Torgny Roxå

 

 

Lästips från Torgny kopplat till rubriken.

Sutherland, K. (2018). Holistic academic development: Is it time to think more broadly about the academic development project? International Journal for Academic Development, 23(4), 261 – 273. doi:10.1080/1360144X.2018.1524571

Troelsen, R. (2021). How to operationalise holistic academic development – The case of a Danish center for teaching and learning. Hungarian Educational Research Journal, 11(3), 254 – 261. doi:10.1556/063.2021.00069

Kezar, A., & Holcombe, E. (2019). Leveraging Multiple Theories of Change to Promote Reform: An Examination of the AAU STEM Initiative. Educational Policy. doi:DOI: 10.1177/0895904819843594

Reinholz, D., & Andrews, T. (2020). Change theory and theory of change:what’s the difference anyway? International Journal of STEM Education, 7(2), 1 – 12. Retrieved fromhttps://stemeducationjournal.springeropen.com/track/pdf/10.1186/s40594-020-0202-3

Reinholz, D., White, I., & Andrews, T. (2021). Change theory in STEM higher education: a systematic review. International Journal of STEM Education, 8(37), 1 – 22. doi:https://doi.org/10.1186/s40594-021-00291-2

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *